basse-press-annons

Det nya året är här och många funderar på årets nyårslöfte. Säkert är det en och annan som vill fimpa och den som lyckas är en garanterad en vinnare – både ekonomiskt och hälsomässigt. Det allra bästa nyårslöftet är dock om man lovar sig själv att aldrig börja röka. I sin nya kampanj lyfter A Non Smoking Generation fram starka och tobaksfria ungdomar och ställer samtidigt frågan vad det får kosta?

A Non Smoking Generation lanserar nu Guldvingen för att engagera näringslivet i kampen om fler tobaksfria barn och ungdomar. Guldvingen symboliserar en stark och fri generation som fattat det egna beslutet att avstå från tobak. Genom att köpa ett Guldvinge-paket kan man enkelt bestämma hur många tobaksfria barn och ungdomar man vill bidra till.

– I dagsläget är vi ganska ensamma om att arbeta metodiskt och framgångsrikt med att informera och motivera unga att förbli tobaksfria. Tyvärr räcker våra resurser bara till att möta en tiondel av landets alla elever. Vårt mål är att varenda unge ska få rätten till en tobaksfri skoltid och för att nå dit behöver vi bli fler som bidrar till arbetet. Tillsammans kan vi få ett slut på rökningen bland våra barn och ungdomar, säger Helen Stjerna, generalsekreterare A Non Smoking Generation.

Guldvingen lanseras den 7:e januari och porträtterar ett antal ungdomar och deras nyårslöften om att inte börja röka under 2017.

Tillbaka till toppen